Tallers Oberts 2025: convocatòria oberta

ho

Si tens un espai de creació o taller ubicat a Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat o al territori, suma’t a la gran cita de les arts visuals, l’artesania i la creativitat.

Obrim la convocatòria de participació per formar part de la 32a edició de Tallers Oberts. Si tens un espai de creació o taller ubicat a Barcelona, a l’Hospitalet de Llobregat, Anoia o Vic, no ho dubtis i acompanya’ns en aquesta gran cita amb les arts visuals, l’artesania i la creativitat.

Aquesta edició número 32 l’organitzem des de l’Associació d’Artistes i Artesans del FAD, amb la col·laboració de l’Institut de Cultura de Barcelona (Ajuntament de Barcelona), del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya (CCAM), del Districte Cultural de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, d’Artisania i altres parts del territori.

 

Novetats 2025

A-FAD avança les dates de Tallers Oberts i celebra les jornades de portes obertes dels espais de creació a la primavera, tal com es feia als seus inicis, els dies 24, 25, 31 de maig i 1 de juny de 2025.

Arran del feedback rebut l’any passat, aquest any Tallers Oberts es dividirà en dos caps de setmana segons districtes, ciutats i municipis. Aquest canvi permetrà limitar el nombre d’hores d’obertura del taller en cap de setmana, facilitant una millor experiència tant per als participants com per als visitants.

Divisió per caps de setmana:

 

• Cap de setmana 1 (24 i 25 de maig):  Gràcia, Sarrià, Eixample, Les Corts, Sants-Montjuïc i Ciutat Vella.

• Cap de setmana 2 (30 de maig i 1 de juny): Sant Martí, Sant Andreu, Nou Barris, Horta, L’Hospitalet de Llobregat, Anoia i Vic.

 

A-FAD consolida el seu compromís amb la descentralització del projecte al llarg del territori per impulsar el talent artístic i artesà sense fronteres, establint ponts entre l’àrea metropolitana i l’àrea comarcal. Tallers Oberts 2025 col·abora un any més amb Artisania i s’obre a Vic, potenciant el talent artesà del carrer de la Riera de Vic.

Després de l’èxit de “Peça única” el 2024,  destinada a democratitzar i promocionar el col·leccionisme d’art local, aquest any es convocarà la segona edició de la iniciativa, millorant la seva difusió i abast. Vols vendre peces de tirada limitada al teu espai i a espais comissariats per l’A-FAD? Apunta-t’hi!

 

Com comunicarem la teva participació a les jornades?

L’A-FAD farà un gran esforç per arribar al màxim nombre de persones i donar visibilitat als participants, obres i el programa d’activitats de Tallers Oberts 2025. Per això, comptem amb una estratègia de comunicació completa que inclou:

 

• 15.000 mapes desplegables amb nou disseny.

• 2.000 pòsters repartits pels districtes de Barcelona.

• 300 banderoles a la ciutat.

• Publicació online a Time Out o similars.

• Xarxes socials de l’A-FAD i del FAD.

• Newsletters de l’A-FAD i del FAD.

• Web pròpia de Tallers Oberts.

• Gabinet de premsa per publicitar Tallers Oberts a mitjans generalistes i especialitzats

 

Enguany, A-FAD emmarca les seves rutes en les Setmanes de l’Arquitectura de Barcelona 2025 i organitza visites per espais on l’art i l’arquitectura convergeixen. A més, inaugurem les jornades amb una taula rodona inaugural al Disseny Hub Barcelona el 22 de maig.

 

Modalitats de participació

La convocatòria es dirigeix a una gran varietat d’espais de creació ubicats a Barcelona, l’Hospitalet i la comarca de l’Anoia, com ara tallers d’artistes plàstiques, espais de col·lectius artístics, tallers d’artesanes i artesans, seus d’associacions, galeries, escoles d’arts i oficis, estudis d’arquitectura, imatge o disseny, laboratoris de creació i grans espais de creació compartits, entre d’altres.

Hi ha tres modalitats de participació:

 

 

Atenció! Les inscripcions bàsiques que es facin entre el 17 i el 24 de març gaudiran d’un 50% de descompte.

 

Inscripcions a Tallers Oberts  2025

Si vols formar part del projecte, hauràs d’omplir el formulari d’inscripció abans del dia 31 de març a les 23:59h.

IMPORTANT! Si us plau, llegeix les bases de participació per veure les condicions i preparar el material que se’t demanarà al formulari amb antelació.